Wednesday, April 2, 2014

Istilah Insomnia

Istilah insomnia lengkap secara harfiah menunjukkan kurang tidur. Akan tetapi, digunakan untuk menunjukkan ketidakmampuan seorang kerabat tidur yang terdiri dari kesulitan dalam jatuh tertidur, kesulitan untuk tetap tertidur, awal kebangkitan akhir, atau kombinasi dari keluhan ini. Penyakit ini telah mengambil proporsi yang mengkhawatirkan di masa kini kali, khususnya di kalangan kelas atas di perkotaan set-up.
Gejala insomnia

Kurang tidur, ketidakstabilan emosional


Satu gejala yang paling sering menandai onset insomnia kesulitan untuk jatuh tertidur. Ada perubahan ia sitiuasi dan kualiti tidur, terus-menerus perubahan dalam pola tidur, penyimpangan memori, dan kurangnya konsentrasi di siang hari. Gejala lain adalah ketidakstabilan emosional, kehilangan koordinasi dan kebingungan.
Penyebab insomnia

Ketegangan, kecemasan, stres
Paling umum adalah sulit tidur penyebab ketegangan mental yang disebabkan oleh kecemasan, kekuawatiran, kerja paksa, dan overexcitement.

Ditekan Kebencian, kemarahan, kepahitan
Menekan perasaan dendam, kemarahan, dan kepahitan juga dapat menyebabkan insomnia.

Sembelit, makan berlebihan, berlebihan teh / kopi / merokok
Sembelit, dispepsia, makan berlebihan di malam hari, asupan berlebihan teh atau kopi, merokok, dan pergi tidur lapar adalah di antara penyebab lain. Seringkali, mengkhawatirkan tentang jatuh tertidur sudah cukup untuk menyimpan satu terjaga.
Pengubatan insomnia menggunakan Tiamin
Dari berbagai unsur makanan, tiamin atau vitamin B signifikansi khusus dalam perawatan insomnia. Sangat penting untuk kuat, kesehatan saraf. Tubuh kekurangan tiamin dalam jangka panjang tidak akan mampu untuk rileks dan tertidur secara alami. Berharga sumber vitamin ini adalah sereal gandum, kacang-kacangan, dan kacang-kacangan.

*****************************************************************
Vitamin B Penting untuk Kesihatan yang baik
Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.

B yang Lengkap dan Seimbang
B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
  •  B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.*
  • Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.

************************************************************
Pesakit harus melakukan semua upaya untuk menghilangkan stres faktor sebanyak mungkin. Langkah-langkah ke arah ini harus mencukupi latihan teratur relaksasi apapun mood atau teknik meditasi,melakukan hal-hal yang perlahan-lahan, terutama kegiatan-kegiatan seperti makan, berjalan dan berbicara; membatasi hari kerja untuk sembilan atau sepuluh jam seminggu untuk kerja lima dan setengah hari; menumbuhkan hobi yang kreatif dan menghabiskan waktu setiap hari ini; dan rapat menghindari target yang tidak realistis.




Berminat dengan Product shaklee? Jom WhatsApp Saya
 011 - 11178071
 Shaklee Always Safe,Halal,Natural & Recommended 

 Klik Like di FanPage saya : http://www.com/kc shoppe supplement untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA Berminat dengan Product Shaklee...Jom Pewitt KC Salam Sayang, Saya KC owner blog ini, ~ Pengedar Bebas Product Shaklee ~ Sebarang pertanyaan dan berminat boleh hubungi ~ Whsp/WeChat/Line : 011 11178071 ~ Sms Or Call : 013 7778971 ~ Penafian : Segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsikan di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah,mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar.

No comments: