Monday, April 7, 2014

Keberkesanan setelah terjadi pada diri sendiri.


Ceritanya begini >>>>

Awal Sept 2013 masa itu tengah menjalankan tugas, buat pemeriksaan barang dalam bilik sejuk(freezer).Tak perasan lak ada ice beku atas lantai...apa  lagi bedebuk jatuh....masa jatuh taklah sakit sangat....sakit yang biasa-biasa jer, sikit-sikit.

Dalam masa 2 minggu selepas itu baru rasa sakit2 bermula dari pangkal peha hingga ke buku lali...kc tak mampu nak berdiri dan nak duduk pun rasa sakit.Cuma mampu baring saja yang melegakan rasa sakit.Ketika baring pun kc tak boleh bengkokkan kaki.

Kesakitannya menyerang selama lebih kurang setengah jam atau hampir sejam. Selepas disapu dengan minyak panas. Ia lega. Kali kedua serangan mengambil masa lebih lama dari yang  pertama.Sakit hanya Allah sahaja yang tahu betapa azamnya sakit bila nak berdiri dan berjalan,,memang sakit.Rasa sengalnya,rasa sakit macam mencucuk-cucuk bisa dari pinggang  hingga ke buku kaki.Puas sapu dengan minyak panasnya,minyak yang dibaca oleh Pak Ustaz...tak mahu jugak.

Urut lega sehari dua, makin hari makin sakit walaupun dah berurut dan makan ubat klinik.Sakit kc makin bertambah sakit...rasa kebas2 dan sengal2 di bahagian seluruh kaki dan punggung kiri.Pergi ke Pusat Kesihatan Kecil, doktor  buat xtray (tulang tumbuh bahagian pinggang belakang- yang tumbuh mencucuk urat saraf kena yang bahagian pinggang ke urat kaki)patut pun sakit kan..

Bagi injection sedas dan ubat makan, mc berhari.Rehat duduk dekat rumah.Habis ubat sakit lagi.Dah tak tahan sangat dengan sakit yang berulang kali,makan ubat macam tu jugak..makan hilang rasa sakitnya,tak makan rasa sakitnya...cuti berhari-hari teringatlak kc dengan Wak Repair di Kpg Bahagia di Teluk Intan, apa lagi pederas ke wak repair iaitu bomoh urat di kalangan kpg wak...kc panggil wak repair kerana nama wak repair sangat terkenal di kalangan orang2 KL dan banyak tempat lagi.

Selepas berurut dengan wak repair rasa sakit berkurangan dan kc berulang hingga 3x berurut.

Dan pada masa yang sama jugak kc menerima rawatan dari pihak Hospital,tiap-tiap minggu buat terapi hampir 6 bulan jugak lah..
Doktor pun kata tak ada ubat untuk sakit ini ..itu pun bergantung pada nasib..kalau lepas buat terapi dan di ajar cara-cara senaman yang betul untuk otot luar dan otot dalam.. ada kurang alhamdulilah ada perubahan walaupun bukan 100%..

Kalau tak sihat jugak sampai kc tak boleh berjalan baru doktor cadangkan masuk wad dan buat pemeriksaan selanjutnya untuk pembedahan....aduhai dah kc ni penakut orang kalau nak operation ni...

Mujur ada perubahan kan..


Alhamdullilah beransur pulih TETAPI kc mengambil supplement  yang berkenaan urat sarat.Wak kata urat saraf banyak yang keras perlu jaga2.







Tulah kc mulakan makan dengan supplement ini : 

 Apa yang ada pada JHT ini .


Advanced Joint Health Tablet

Menyokong Kesihatan Sendi Berpanjangan

Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendisendi. 

Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%

10 Kebaikan AJHT 

1. Menyokong ketidakselesaan sendi
2. Membantu kekalkan tulang rawan
3. Memelihara tisu penyambung yang sihat
4. Melancarkan pergerakan harian
5. Menghalang pembentukan bahan kimia yang merosakkan tulang rawan
6. Anti radang semulajadi 
7. Dibuat dari sumber tumbuh-tumbuhan semata-mata, asli dan semulajadi
8. Memberi kekuatan kepada struktur sendi
9. Bertindak seperti kusyen untuk melindungi tulang rawan , juga membekalkan glukosamina (penting untuk binaan tulang rawan dan lendir untuk licinkan sendi dalam tendon dan ligamen)
10. SANGAT-SANGAT BERKESAN ..KESAN POSITIF SELEPAS 5 HARI PENGAMBILAN





Shaklee B complex
BCom1
B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.*
•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh.  Jumlah asid folik yang
mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.
*Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

TIPS:
B-complex Shaklee perlu diambil SELEPAS MAKAN kerana pengambilan B-complex akan meningkatkan metabolisme badan membawa kepada rasa lapar. Maka jika diambil SEBELUM MAKAN, anda berkemungkinan akan makan lebih banyak lagi..


B Complex yang lengkap mengandungi 8 kumpulan vitamin B. Jom kita tengok fungsinya satu persatu


1) B1 – Thiamin

Thiamin membantu untuk menukar glukosa kepada tenaga dan mempunyai peranan dalam fungsi saraf.

2) B2 – Riboflavin

Riboflavin terlibat terutamanya dalam pengeluaran tenaga dan membantu visi dan kesihatan kulit.

3) B3 – Niacin

Niacin adalah penting untuk badan untuk menukar karbohidrat, lemak dan alkohol ke dalam tenaga. Ia membantu mengekalkan kesihatan kulit dan menyokong sistem saraf dan penghadaman. Tidak seperti vitamin B yang lain, niasin sangat stabil dalam haba dan sedikit hilang dalam masakan.

4) B6 – Pyridoxine

Pyridoxine diperlukan untuk protein dan metabolisme karbohidrat, pembentukan sel-sel darah merah dan bahan kimia otak tertentu. Ia mempengaruhi proses otak dan pembangunan, fungsi imun dan aktiviti hormon steroid.

5) Folic acid (B9)

Folat diperlukan untuk membentuk sel-sel darah merah yang membawa oksigen ke seluruh tubuh. Ia membantu perkembangan sistem saraf janin, dan juga sintesis DNA dan pertumbuhan sel. Wanita mengandung memerlukan makanan yang kaya dengan folat.
Jika merancang untuk hamil, anda perlu mengambil makanan tambahan atau makan makanan yang diperkayakan (vitamin ditambah kepada makanan diproses). Ini adalah penting untuk mengurangkan risiko seperti spina bifida pada bayi. Asid folik adalah bentuk sintetik folat dan digunakan secara meluas dalam makanan tambahan dan makanan yang diperkayakan.

6) B12 – Cobalamin

Vitamin B12 membantu untuk menghasilkan dan mengekalkan myelin sel-sel saraf sekitar, keupayaan mental, pembentukan sel darah merah dan pemecahan sesetengah asid lemak dan asid amino untuk menghasilkan tenaga. Vitamin B12 mempunyai hubungan yang rapat dengan folat, kerana kedua-dua bergantung kepada lain untuk berfungsi dengan baik.

7) Biotin (B7)

Vitamin ini diperlukan untuk metabolisme tenaga, sintesis lemak, asid amino metabolisme dan sintesis glikogen.

8) Pantothenic acid (B5)

Asid Pantothenic diperlukan untuk diuraikan oleh karbohidrat, protein, lemak dan alkohol serta mengeluarkan sel-sel darah merah dan hormon steroid.
                                                         



Manfaat OsteMatrix Shaklee
  • Jika anda adalah seorang yang mudah stress, mudah kejang, ada masalah water retention, sembelit dan pra haid, pastikan anda memberi peluang diri anda mengubah nasib anda dengan Ostematrix.
  • Jika anda seorang yang bekerja dan sering keletihan, ostematrix antara jawapan terbaik membantu anda kekal bertenaga dan bersemangat!
  • Jika anda seorang ibu mengandung, ostematrix membantu mengelakkan kekejangan dan sakit tulang belakang.
  • Jika anda seorang ibu yang menyusu, ostematrix membantu pengeluaran susu anda dengan lebih baik provided prinsip utama penyusuan diamalkan.
  • Jika anda seorang wanita, ostematrix membantu mengurangkan risiko kereputan tulang (osteoporosis)
  • Jika anda mempunyai masalah berat badan berlebihan, anda perlukan ostematrix demi memastikan kepadatan tulang anda mengampu tubuh badan anda!


OSTEOMATRIX SHAKLEE SESUAI PADA
  • Mereka yang selalu mengalami sakit2 kaki, sakit2 sendi, sakit di bahagian tulang belakang, sejuk2 badan, rasa bisa di tapak kaki, kebas atau terasa seperti kaki dicucuk2 dengan jarum.
  • Sakit kepala yang teruk dan berhari2.
  • Mereka yang mempunyai masalah pecah2 di telapak kaki dan rekahan di tumit kaki.
  • Mereka yang sedang menjalani fisioterapi.
  • Mereka yang mempunyai masalah kekangan pengambilan bahan2 tenusu seperti susu. Mereka yang mudah keletihan dan tidur yang kurang membuatkan golongan ini mudah letih dan sukar untuk bangun tidur.
  • Mereka yang mengalami PMS yang sangat teruk sehingga terpaksa mengambil pil penahan sakit setiap kali datang bulan.
  • Mereka yang mempunyai masalah kesihatan yang berkaitan dengan darah.

Ketiga2 ini amat penting sekali bagi urat saraf.Sejak mengambil supplement ini kc dah tak rasa sakit2 kaki, dulu kerap jadi kebas2 sekarang tak lagi.



Berminat dengan Product shaklee? Jom WhatsApp Saya 
011 - 11178071 
Shaklee Always Safe,Halal,Natural & Recommended 

Klik Like di FanPage saya : http://www.com/kc shoppe supplement untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA Berminat dengan Product Shaklee...Jom Pewitt KC Salam Sayang, Saya KC owner blog ini, ~ Pengedar Bebas Product Shaklee ~ Sebarang pertanyaan dan berminat boleh hubungi ~ Whsp/WeChat/Line : 011 11178071 ~ Sms or Call : 013 7778971 
~ Penafian : Segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsikan di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah,mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar.


No comments: