Monday, February 3, 2014

Bolehkah ASMA dipulihkan?

Asthma atau asma.. Sejenis penyakit konik yang masih lagi tiada penawarnya.. Kebiasaannya pesakit terpaksa mengawal asma dengan pengambilan ubat pelega dan ubat pengawal.. Ia berlaku keranaradang di salur udara atau kekejangan di saluran bronkus dan ia boleh berpunca daripada faktor lain seperti debunga, lipas, bulu haiwan dan kulat.. 
"Menurut kajian yang dijalankan pada 2009, lebih 300 juta orang di seluruh dunia menghidap asma dan angka itu dijangka meningkat kepada 400 juta orang pada 2025 - Prof Dr Roslina Abdul Manap "


Apa yang menyebabkan asma?
Asma bagi kebanyakan kanak-kanak dan dewasa adalah reaksi terhadap sesuatu - selalunya asap tembakau, bulu haiwan kesayangan, spora kulat, kutu habuk, atau debunga (walaupun infeksi respiratori dan bersenaman dalam udara sejuk boleh juga mencetuskan serangan).

Sama seperti jenis-jenis alergi lain, punca-punca ini akan merangsangkan antibodi IgE untuk mengeluarkan histamina dan lain-lain bahan pengantara kimia. Kimia-kimia yang dikeluarkan oleh antibodi mengembungkan lapisan paru-paru dan mengetatkan otot-otot saluran udara, dan ianya juga mula mengeluarkan mukus. 




Kebiasaannya pesakit asma akan mengalami gejala seperti sukar bernafas, nafas berdehit, batuk, sesak nafas dan dada terasa sempit.

Punca Asma

Asap rokok dan asap kereta
 Perubahan cuaca
Bahan kimia yang beracun
Jangkitan virus
Masalah emosi seperti keresahan, tekanan jiwa
Senaman berat
Ketawa yang melampau


Bolehkah asma dipulihkan?
Asma ialah penyakit berlarutan (kronik), dan seperti yang saya beritahu tadi, tiada ubat yang boleh menyembuhkannya. Tetapi, asma boleh dikawal dengan ubat-ubatan, dan dengan mengurangkan juga pendedahan kepada punca-punca asma seberapa yang boleh. 

Dengan matlamat Shaklee yang ingin membantu semua, ada beberapa vitamin yang sesuai diambil oleh pesakit Asma. Ia dalam usaha mengawal, mengurangkan dan seterusnya memulihkan..



Vivix - Mengmpak 4 mekanisma utama penuaan selular.
Vitamin C - Anti-oksidan dan menentang irritasi akibat penafasan.
Ostematrix - Menyekat serangan dengan menghalang kontraksi ototbronkial.
Nutriferon - Mempertingkatkan sistem imun.
B Complex - B6 mengurangkan wheezing dan simptom asma.
Caratomax - Memperbaiki membran peparu dan mengurangkan serangan asma.
Omega Guard - Anti stress, merangsang sistem imun.
ESP - Meningkatkan tenaga
Vitamin E - Menguatkan dinding salur darah.
Energy Tea - Teh hijau mengurangkan inflamasi salur udara.



Nampak banyak tapi jangan risau ya..tak perlu ambil kesemuanya.. korang boleh hubungi saya untuk berkongsi masalah dan saya akan cuba membantu dan mencadangkan supplement yang bersesuaian untuk korang..


Berminat dengan Product shaklee? Jom Whassap Saya 
Shaklee Always Safe,Halal,Natural & Recommended 

 Klik Like di FanPage saya : http://www.com/kc shoppe supplement untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA Berminat dengan Product Shaklee...Jom Pewitt KC Salam Sayang, 
Saya KC owner blog ini,
 ~ Pengedar Bebas Product Shaklee ~ Sebarang pertanyaan dan berminat boleh hubungi ~ Whsp/WeChat/Line : 011 11178071 ~ Sms Or Call : 013 7778971 
~ Penafian : Segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsikan di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah,mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar.

No comments: