Saturday, February 15, 2014

NAK KE ???

Kulit wajah berseri-seri,kulit muka nampak kemerahan macam merah buah tomato,kulit muka nampak gebu,halus dan lembab.

NAK KE ???



Bagaimana Vitamin C SR Shaklee boleh merawat jerawat?


Vitamin C berguna dalam rawatan jerawat atas dua sebab utama: ia berfungsi sebagai antioksidan dan ia menyumbang kepada sintesis kolagen.



Sebagai antioksidan, vitamin C membuang radikal bebas yang berbahaya dan menguraikannya kepada sebatian yang tidak berbahaya. Salah satu punca jerawat adalah kerosakan kepada kulit akibat daripad aaktiviti radikal bebas. 

Apabila radikal bebas dibiarkan pada kulit, mereka memecahkan protein dan asid lemak yang membentuk kulit dan mengganggu pH normal kulit. Kesan-kesan ini terkumpul dan boleh mengubah sifat kulit. Gangguan radikal bebas yang merosakkan kelenjar sebum boleh meningkatkan pengeluaran sebum dan mendedahkan kulit kepada jangkitan bakteria.Untuk mengelakkan tindak balas rantai ini yang membawa kepada jerawat, vitamin C boleh membantu menyerap radikal bebas sebelum ia merosakkan kulit. Ini membolehkan kulit yang dilindungi dan menghalang pembentukan luka jerawat.

Jangan kata kulit saya ok maka saya tidak perlukan Vitamin C. Sejauh mana kulit ok jika setiap hari kita keluar rumah dan terdedah kepada asap dan pencemaran? Kita sendiri tidak dapat melihat dengan mata kasar aktiviti radikal bebas di kulit. Jika hari ini ok, mungkin esok lusa kesan dari radikal bebas ini akan menampakkan hasil. Maka mungkin terbit keluhan:- 

" Dulu kulit saya berjerawat pasir, tapi sejak saya mengamalkan vitamin C ini alhamdulilah"

Prevention better than cure. Ya tepat sekali ungkapan ini. Tapi bila dah terjadi jerawat, anda masih boleh merawatnya. Amalkan Vitamin C Shaklee yang dilengkapi dengan teknologi sustained release iaitu pelepasan secara berperingkat jam demi jam. 
  
                            


Berminat dengan Product shaklee? Jom Whassap Saya
Shaklee Always Safe,Halal,Natural & Recommended 

 Klik Like di FanPage saya : http://www.com/kc shoppe supplement untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA Berminat dengan Product Shaklee...Jom Pewitt KC Salam Sayang, 
Saya KC owner blog ini,
 ~ Pengedar Bebas Product Shaklee ~ Sebarang pertanyaan dan berminat boleh hubungi ~ Whsp/WeChat/Line : 011 11178071 ~ Sms Or Call : 013 7778971 
~ Penafian : Segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsikan di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah,mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar.

No comments: