Wednesday, January 1, 2014

Vitamin D Penting Untuk Kesihatan Tulang




Sudahkan anda mendapatkan Vitamin D percuma anda hari ini? Jangan takut untuk berjemur 15-20 minit setiap pagi, antara jam 7-9.30am setiap hari. Ini peting kerana Vitamin D yang dihasilkan secara semulajadi oleh badan setelah mendedahkan diri kepada cahaya matahari memiliki pelbagai manfaat untuk kesihatan. Sejak bertahun lamanya, ramai beranggapan bahawa Vitamin D penting untuk kesihatan tulang, namun beberapa kajian terbaharu menunjukkan bahawa Vitamin D sebenarnya mampu melakukan lebih daripada itu! Antara kajian paling mendapat tumpuan adalah, Vitamin D mampu mencegah risiko kanser termasuk kanser payu dara! Maka, jangan takut untuk berjemur di pagi hari untuk kesihatan yang optimum!

Photo: Sudahkah anda mendapatkan Vitamin D percuma anda hari ini? Jangan takut untuk berjemur 15-20 minit setiap pagi, antara jam 7-9.30am setiap hari. Ini peting kerana Vitamin D yang dihasilkan secara semulajadi oleh badan setelah mendedahkan diri kepada cahaya matahari memiliki pelbagai manfaat untuk kesihatan. Sejak bertahun lamanya, ramai beranggapan bahawa Vitamin D penting untuk kesihatan tulang, namun beberapa kajian terbaharu menunjukkan bahawa Vitamin D sebenarnya mampu melakukan lebih daripada itu! Antara kajian paling mendapat tumpuan adalah, Vitamin D mampu mencegah risiko kanser termasuk kanser payudara! Maka, jangan takut untuk berjemur di pagi hari untuk kesihatan yang optimum!
















       



Anda tentu biasa dengar berkenaan kalsium kan? Rasanya jarang yang tidak tahu pasal kalsium kerana hari-hari kita dihidangkan dengan iklan susu. Semua sedia maklum yang susu mengandungi kalsium. Tahukah kita betapa pentingnya kalsium? Kepentingan utama kalsium sudah tentu untuk membina tulang dan gigi yang kuat. Beberapa fakta menarik lain tentang kalsium (ostematrix) saya petik dari web Shaklee.


               Selain dari untuk tulang dan gigi, kalsium berfungsi untuk:
1. Mengekalkan tekanan darah yang normal.
2.Membantu pengecutan otot dan saraf
3.Membantu mengurangkan sindrom PMS seperti kekejangan, kembung, moody. Amat sesuai bagi wanita yang selalu berhadapan masalah bila didatangi haid.

Apa Ada Dalam Kalsium (Ostematrix) Shaklee?

KALSIUM
250mg kalsium dalam setiap caplets. Individu digalakkan untuk mengambil 1000mg kalsium setiap hari dan cara yang terbaik bukanlah ambil sekaligus 1000mg kerana ianya tidak akan menghasilkan kesan yang baik. Kenapa? Sebabnya kalsium dapat diserap dengan baik bila diambil dalam dos yang rendah. Sebaiknya adalah tidak lebih dari 500mg setiap kali pengambilan. Sebab itu Ostematrix Shaklee dicadangkan diambil 4 biji sehari di mana 2 biji diambil setiap pengambilan.
Dan Kalsium (ostematrix) juga baik diambil bersama makanan.Bukannya ketika perut kosong.

VITAMIN D
Kalsium memerlukan Vitamin D untuk membantu penyerapan yang baik. Tanpa vitamin D, badan tidak dapat mendapat cukup 'hormone calcitriol'(dikenali sebagai Vitamin D aktif). Bila tidak cukup hormon ini, badan akan mengambil kalsium dari rangka yang sedia ada, yang mana akan melemahkan tulang-tulang kita.

Kalsium dan Vitamin D sangat digalakkan untuk mengelakkan dari osteoporosis. Golongan yang paling sesuai untuk mengambil kalsium (ostematrix) adalah:

1. Ibu menyusu, mengandung
2. Suami/isteri bekerja yang selalu kepenatan dengan kerja
3. Warga emas
4. Wanita yang mengalami masalah PMS - sakit semasa datang bulan
5. Mereka yang mengalami kekejangan otot

Tibalah masanya untuk hadiah kan kepada yang tersayang! Duit bukan ukuran jika dibanding kan dengan kesihatan sepanjang hayat.
Harga Retail RM 61.00 sahaja..kalau inginkan harga mampu milik sila-sila lah Whassap saya 011 11178071

Testmoni OsteMatrix :
     







Berminat dengan Product Shaklee? Jom Whassap Saya.
Shaklee Always Safe,Halal,Natural & Recommended 

 Klik Like di FanPage saya : http://www.com/kc shoppe supplement untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA 
 Berminat dengan Product Shaklee...Jom Pewitt KC Salam Sayang, 
Saya KC owner blog ini,
 ~ Pengedar Bebas Product Shaklee ~ Sebarang pertanyaan dan berminat boleh hubungi ~ Whsp/WeChat/Line : 011 11178071 ~ Sms Or Call : 013 7778971 

~ Penafian : Segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsikan di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah,mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar.

No comments: