Saturday, November 15, 2014

5 Sebab Utama Kenapa Supplemen Itu Perlu?


Kenapa anda perlu supplement?
Kepentingan Supplemen

>  Pencemaran udara
    * Persekitaran yang tidak sihat jerebu dan sebagainya.
>  Tekanan hidup
    * Bebanan tanggung jawab di tempat kerja mahupun di rumah.tekanan yang dihadapi akibat dari pelbagai faktor
>  Makanan kurang berkhasiat
    * Makanan segera  maggie,makan dalam tin,makanan yang banyak lemak,minuman 3 in 1 amat bahaya jika kerap di minum.
Sedikit info : Persatuan Pengguna Pulau Pinang(CAP) mendakwa seorang yang minum sebanyak 20 gelas 3 in 1 dalam masa sebulan berpotensi untuk menghidap lebih dari 60 jenis penyakit kronik. Berdasarkan kajian yang telah dibuat sejak 10 tahun lalu ke atas satu pek minuman coklat 3 in 1 seberat 28 gram,terdapat 55.6 %  kandungan gula di dalamnya yang bersamaan 3 sudu teh manakala kopi (20 gram) ialah sebanyak 51.5 % kandungan gula bersamaan dengan dua sudu teh gula. Besar kemungkinan kadar kandungan gula yang dimasukkan dalam pek itu kini ditambah sebanyak dua kali ganda selain krimmer.
* Banyak bahan pengawet boleh menyebabkan kanser & fibroid dan lain-lain.
>  Pengambilan ubat berlebihan
    * ubat batuk, ubat demam (paracetamol), ubat sakit kepala dan sebagainya. Ini adalah contoh ubat-ubat yang menjadi kebiasaan kepada kita untuk mengambilnya apabila mengalami masalah kesihatan.
       Tahap pendidikan kesihatan yang rendah terutama pengetahuan keatas ubat-ubatan moden menyebabkan ramai orang bersangka ia hanya akan memberikan kesan sampingan yang sedikit dan tidak berbahaya jika diambil secara melebihi dos yang ditetapkan. Namun begitu jika di buat penelitian dan kajian maka sebenarnya ia akan membawa keburukan dan kemudaratan keatas pesakit itu sendiri jua. 

>  Gaya hidup tidak sihat
    * Tidak melakukan senaman langsung,suka tidur siang hari,kurang tidur,kurang melakukan kerja-kerja yang boleh mengeluarkan peluh dan sebagainya.Banyak kerja duduk dari kerja yang bergerak.Bagaimana dengan baki 91 peratus lagi? Gaya hidup tidak aktif boleh menimbulkan pelbagai masalah kesihatan yang serius - penyakit kardiovaskular, obesiti dan diabetes. Tahukah anda gaya hidup tidak aktif juga boleh menyebabkan kemerosotan tulang?



> Penuaan sel-sel badan #Ancaman Terbesar

Bagi KC tanpa supplemen agak susah sedikit untuk jaga kesihatan.Hari-hari makan nasi..ada masa tekak ini hendak juga makan segera.Tidur sudah tentunya lewat.Dalam makanan kita sudah tentu ada bahan pengawet contohnya perasa,perencah segera dan lain-lain.Memang susah 100% hendak lari dari bahan pengawet.Duduk dalam bilik air cond hendak minum air 2 liter pun susah hendak habis.Tidak masuk lagi dengan ancaman radikal bebas dalam udara yang di sedut hari-hari ini.


Berminat boleh hubungi KC 011 -11178071 Boleh COD di kawasan Air Tawar,Sitiawan,Manjung dan Lumut. Shaklee Always Safe,Halal,Natural & Recommended

No comments: