Wednesday, June 11, 2014

Kenapa Zinc perlu di makan semasa perut kosong?

 Zinc perlu di makan semasa perut kosong?

Zinc kalah dengan kalsium.contohnya sarapan sandwich,dalam sandwich ada keju dan minuman pula teh tarik lak.
Susu dan  teh tarik mengandungi kalsium.Jika anda makan zinc selepas sarapan,zinc tidak dapat menyerap dan akan di singkirkan.Satu pembazirankan jika anda makan zinc selepas sarapan atau selepas makan.

                     

Jika kita makan roti dan bijirin lain semasa sarapan cornflakes dan koko crunch dan roti penuh bijirin.

Phytates dalam makan tersebut akan bergambung dengan Zinc untuk menjadi  bentuk yang sukar di serap oleh badan.
Membazirkan di makan semasa perut kosong.Sebab itu di ambil sebelum sarapan supaya penyerapan zinc kedalam tubuh badan berkesan tiada pembaziran kan.

Ini keranadalam proses percernaan yang normal zinc akan di musnahkan,di keluarkan dan mengikat dirinya dengan bahan lain.




Berminat dengan Product Shaklee? Jom WhatsApp Saya
 011 - 11178071
 Shaklee Always Safe,Halal,Natural & Recommended

 Klik Like di FanPage saya : http://www.com/kc shoppe supplement untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA Berminat dengan Product Shaklee...Jom Pewitt KC Salam Sayang, 
Saya KC owner blog ini, 
 ~ Pengedar Bebas Product Shaklee ~ Sebarang pertanyaan dan berminat boleh hubungi ~ Whsp/WeChat/Line : 011 11178071 ~ Sms Or Call : 013 7778971 
~ Penafian : Segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsikan di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah,mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar.

No comments: