Friday, September 13, 2013

Elakan dari memberi anak anda ANTIBIOTIK

Jangan mudah memberi anak anda ANTIBIOTIK.

Antibiotik? Sekarang ini penggunaan antibiotic sudah jadi macam perkara biasa…sama seperti pengambilan panadol yang mempunyai kesan jangkamasa panjang jika diambil dengan kerap dan berterusan.Pengambilan teman Kc sendiri anaknya kerap terkena jangkitan telinga apabila ia selsema..kesian  tengok derita yang ditanggung anak teman kc..telinganya sentiasa berair jika selsema..pernah kc tengok anak teman sampai kelihtan kurus dan tudak bermaya akibat pengambilan Antibiotik.sehinggalah teman kc ini memilih memilih dan member NUTRIFERON + MEAL SHAKES + OMEGA GUARD + VITAMIN C, untuk merawat masalah anak teman Kc tadi.Dan semenjak itu  teman kc mengelak dari mengambil Antibiotik untuk anaknya.


                                     Sharing: Info yang dipetik daripada I-Sehat
Antibiotik merupakan sebatian atau kumpulan yang boleh mencegah pembiakan pelbagai bacteria dan mikro-organisma berbahaya dalam tubuh.Selain itu,antibiotik juga digunakan untuk menyembuhkan penyakit berjangkit yang di sebabkan oleh protozo dan kulat.

Namun belum ramai orang yang sedar bahawa antibiotik juga boleh menyebabkan kesan sampingan yang cukup berbahaya,malah kematian.Malangnya antibiotik masih digunakan secara meluas,malah untuk kes-kes sakit ringan juga antibiotik diberikan kepada pesakit kononnya untuk mempercepatkan penyembuhan,Berikut beberapa kesan sampingan antibiotik yang harus anda ketahui.


1. Gangguan pencernaan Salah satu kesan sampingan antibiotic yang paling umum adalah  masalah pencernaan ,seperti rasa mual2,kram,kembung dan rasa kepeningan.

2. Gangguan fungsi jantung dan tubuh lain.Beberapa orang yang ambil antibiotik mengalami jantung berdebar-debar,degup jantung tidak normal,sakit kepala serius,masalah hati seperti penyakit kuning,masalah ginjal seperti air kencing berwarna gelap dan pertumbuhan batu ginjal dan masalah saraf seperti rasa kebas di tangan dan di kaki.

3. Gangguan di kemaluan.Kesan sampingan yang paling kerap ditasakan perempuan adalah jangkitan kulat pada organ reproduksi yang boleh menyebabkan keputihan serta gatal dan vagina mengeluarkan bau serta cecair)Jika anda  wanita,awas tentang hal ini)
4>> Alergi Orang yang mengambil antubiotik juga sering mengalami alergi,bahkan hingga bertahun-tahun.Antara alergi yang sering terjadi adalah gatal-gatal dan pembengkakan di mulut atau di tekak.

5>> Melumpuhkan sistem kekebalan tubuh Orang yang sering minum antibiotic boleh mengalami lemah pertahanan dari serangan virus dan kuman atau tidak mampan lagi dengan apa-apa pun antibiotic.Apabila seseorang tidak dapat bertahan lagi dengan antibiotic,ada beberapa penyakit dan jangkitan yang tidak dapat lagi dirawat,sehingga memerlukan antibiotic dengan dos yang lebih tinggi yang sangat membahayakan kesihatan dalam jangka panjang dan pendek.Semakin tinggi dos maka akan semakin menimbulkan kesan sampingan yang serius dan sangat mengancam jiwa.

6>> Gangguan serius dan mengancam nyawa Penggunaan antibiotic pada dos yanh tinggi dan dalam  jangka lama boleh menyebabkan kesan sampingan yang sangat serius,seperti difungsi atau kerosakan hati,tremor(gerakan tubuh yang tidak terkawal),penurunan sel darah putih,kerosaka otak,kerosakan buah pinggang,tendon pecah,koma,aritmia jantung(ganguan irama jantung)dan bahkan kematian.

Untuk mengelakkan kesan-kesan sampingan antibiotic yang berbahaya tersebut,maka anda dianjurkan agar berhati-hati dalam penggunaan dan pengambilannya harus untuk kes-kes serius dalam dos yang sesuai seperti dalam peraturan pengubatan.

<<<@>@>@>@>@>@>@>@>@>@>@>>>

Kc memilih dan memberikan supplement yang terbaik untuk keluarga Kc dan amat berpuas hati dengan Set Supplement kesihatan Untuk Anak-Anak,Set Kesihatan Untuk Suami Dan tidak lupa Set Kesihatan Untuk Kc jugak..ermm amat berkesan sekali..

Cadangan supplement untuk kanak-kanak yang selalu demam atau kerap sakit 
 @ Nutriferon @Omega @ Mealshake @ Vitamin C
Berminat dengan Product Shaklee...Jom Pewitt KC
 Salam Sayang, Saya KC owner blog ini,
 ~ Pengedar Bebas Product Shaklee
~ Sebarang pertanyaan dan berminat boleh hubungi
~ Whsp/WeChat/Line : 011 11178071
 ~ Sms Or Call : 013 7778971
~ Email : anggerikhebat@gmail.com

No comments: