Tuesday, December 17, 2013

Kecutkan CYST serta FIBROID dengan SHAKLEE

Ok... kali ini KC cerita tentang kewujudan CYST dan FIBROID terhadap kaum wanita semua tidak kira umurkan .Terlalu ramai yang mendapat penyakit ini.Tidak mengenal usia penyakit ini menyerang pada sesorang,anak dara pun kena  walaupun belum berkhawin.

Apa yang saya tahu tentang cyst ini ialah ianya salah satu ketumbuhhan abnomal sel dalam badan yang disebabkan oleh faktor radikal bebas.Sama juga dengan FIBROID.Ia boleh tumbuh semula jika RADIKAL BEBAS tidak di kawal baik oleh ANTIOKSIDAN.Walaupun selepas/telah menjalani rawatan/operate membuang ketumbuhan,ianya boleh recurrent jika ANTIOKSIDAN DALAM BADAN MENCUKUPI.

Apa itu CYST?
Adalah ketumbuhan biasa bukan kanser yang paling kerap di jumpai di dalam uterus.Kebanyakkan kes-kes lambat berkembang dan tidak menyebabkan apa-apa gejala dan hanya % kecil kes-kes yang memerlukan rawatan perubatan.Ia dikatogerikan mengukut dimana mereka membesar dalam rahim.Beberapa kajian menunjukkan bahawa sehingga 75% wanita akan mengalami cyst di sepanjang hayat mereka.
                   
                        

Cyst mengandungi udara (angin),cecair,atau bahan separa pejal,manakala fibroid terdiri daripada bahan berserat,yang menjadikan mereka tumor.Akibatnya mereka juga di rujuk sebagai ketumbuhan fibroid 

                                                 

Terjadinya Punca Fibriod.
Belum di tentukan,tetapi ada kaitan dengan pengeluaran estrogen dalam badan wanita.Tumor ini hanya seolah-olah terhasil semasa tahun-tahun reproduktif,dan yang sedia ada fibroid mungkin mula mengecut selepas putus haid.Ia boleh jadi tumbuh dengan cepat semasa mengandung apabila pengeluaran estrogen dan aliran darah kepada kenaikan rahim,tetapi biasanya tidak menyebabkan komlikasi.


Gejalanya ;
Kebanyakkan wanita yang mempunyai ketumbuhan fibriod tidak mempunyai gejala sama sekali.Antaranya gejala yang biasa di alami termasuk kesakitan,pemdarahan yang berlebihan semasa kitaran haid,sembelit atau perut kembung dan perubahan dari segi kekerapan kencing.

                              

Jenis-jenis Fibriod yang ada :
Fibroid Intramural
 * Yang tumbuh di dinding rahim,jenis yang paling biasa.Mereka boleh menyebabkan rahim bengkak dan kadang-kadang menonjol sama ada kedalam atau luar rahim.
Fibroid Submucosal
* Juga dikenali sebagai fibroid  submucous,biasanya yang paling mungkin menyebakan gejala-gejala yang ketara.Fibroid ini adalah di jumpai dalam lapisan uterus dan boleh melanjutkan di dalam rahim sendiri.Hasilnya,submucosal fibroid boleh menyebabkan pendarahan semasa haid.
Fibroid Subserosal
*Juga di panggil fibroid subserous tumbuh di luar rahim.Fibroid ini sering menyebabkan gejala yang sedikit,tetapt belog berkembang menjadi sangat besar.Sesetengah fibroid menjadi begitu besar sehingga seorang wanita boleh kelihatan seperti mengandung 6 bulan.
Credit

Cadangan untuk mengecutkan Cyst :

           


Nota :
Dalam satu kajian dipercayai pengamalan herba serta makanan tambahan juga dapat mengecutkan kewujudan CYST & FIBROID ini. Ambil 1000 hingga 2000 mg Vitamin C,1500 IU  Beta Carotein,400 mikrogram selenium,dan 30 mg zinc setiap hari sehingga CYST serta FIBROID hilang.





 Klik Like di FanPage saya : http://www.com/kc shoppe supplement untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA 
 Berminat dengan Product Shaklee...Jom Pewitt KC Salam Sayang, 
Saya KC owner blog ini,
 ~ Pengedar Bebas Product Shaklee ~ Sebarang pertanyaan dan berminat boleh hubungi ~ Whsp/WeChat/Line : 011 11178071 ~ Sms Or Call : 013 7778971 ~ Penafian : Segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsikan di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah,mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar.

No comments: