Wednesday, August 7, 2013

Cara Menambah KESUBURAN ISTERI

          


Aslamualaikum semua suka saya untuk berkongsi dengan petikkan kata-kata dari seorang doktor pakar puan seperti Dr Hamid Arshat.Apa yang beliau nasihat kepada setiap pasangan yang telah lama berushaha umtuk mendapat ZURIAT



Beliau mencadangkan agar setiap pasangan yang baru selesai mendapat rawatan seperti pembedahan untuk membuang cyst,mengambil masa untukberdoa serta berusaha untuk kuruskan badan,disamping mengambil supplement seperti multivitamin,vitamin E,Cdan asid folik,serta setiap rawatan memerlukan 3 hingga 6 bulan umtuk melihat keberkesanannya.


Supplement Shaklee yang di cadangkan untuk anda yang sudah lama inginkan Zuriat antaranya :

  •  ZINC
  •  GLAcomplex
  •  Afalfa
  •  Vita E
  •  B.Complex

Pasangan yang subur mempumyai peluang tinggi untuk mempunyai anak.Pasangan dikatakan tidaj subur apabila setelah setahun usia perkhawainan,Isteri masih belum juga hamil walaupun tidak menggunakan pencegah kehamilan.

Ketidak suburan boleh di sebabkan oleh suami atau isteri kedua-duanya.namun,dalam artikel ini saya akan memberi tumpuan kepada cara menambah kesuburan isteri.


1. Jaga Berat Badan
Terlalu gemuk / kurus boleh menyebabkan gangguan proses ovulasi.Menurut kajian,wanita memerlukan berat badan dengan kandungan lemak 17 hingga 21% agar dapat ovulasi secara teratur.Wanita kurus atau kegemukan yang kitaran haidnya tidak teratur atau subur dengan memperbaiki berat badan.

2. Pilih Makanan Organik
Pelbagai kajian menunjukkan pengaruh negatif racun serangga dan racun perosak terhadap hormon progesteron.Progesteron adalah hormon yang berfungsi menumbuhkan dan memantangkan sel telur serta menyiakan dinding rahim bagi kehamilan.Tanpa progesteron,tidak mungkin terjadinya kehamilan.

Penyelikan menunjukkan bahawa buaya wanita yang hidup di rawa yang tercemar DDT mempunyai bentuk telur yang rosak dan bermutasi.Walaupun DDT telah dilarang di Malaysia,buah-buahan import yang kini membanjiri pasaran mungkin mengandungi DDT yang berbahaya  tersebut.Sejenis estrogen yang disebut xenoestrogen juga terdapat pada beberapa  pestisida dan mengganggu keseimbangan hormon wanita.

3.Perbaiki Pola Makan.
Kekurangan sejumlah vitamin dan mineral akan mengurangkan kesuburan .Vitamin C,E dan B Complex( terutama B6) sangat penting  bagi pembentukan dan pengaturan kerja hormonal.Perbanyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran yang kaya vitamin dan mineral serta biji-bijian yang mengandungi lemak pentin seperti soya,tauge dan kacang tanah.

4.Kurangkan Stress
Kurangkan beban fikiran yang menimbulkan stress dengan memperbanyakkan rekreasi,rehat dan bersenam.Stress boleh membuat ketidakseimbangan hormon dalam tubuh sehingga menyukarkan ovulasi.

Berminat untuk mencuba Product Shaklee.
Jommmm .....  pewitt ....KC


Salam Sayang, Saya KC owner blog ini,
 ~ Pengedar Bebas Product Shaklee
~ Sebarang pertanyaan dan berminat boleh hubungi
~ Whsp/WeChat/Line : 011 11178071
 ~ Sms Or Call : 013 7778971

No comments: